در حال بارگذاری ...

"مهران احمدی": جهل و تعصب همیشه دغدغه من بوده است

مهران احمدی که بعد از ۱۴ سال با ایفای نقش پپونه در بازتولید اجرای «دن کامیلو» به صحنه تئاتر بازگشته است، تاکید کرد برایش فرقی نداشت با نمایش کمدی به روی صحنه باز گردد یا نمایشی تراژیک.

به گزارش خبرنگار سایت ایران تئاتر، مهران احمدی که چندی است با ایفای نقش‌های کمدی در سینما و تلویزیون به عنوان بازیگری موفق خود را نشان داده است، این روزها روی صحنه سالن اصلی تئاتر شهر، نقش پپونه، شهردار کمونیست دهکده‌ای در ایتالیا را ایفا می‌کند.
او درباره همکاری‌اش با کورش نریمانی، نویسنده و کارگردان این نمایش گفت: اتفاق عجیبی نبود. در روزهای پایانی تعطیلات نوروزی، کورش نریمانی به من زنگ زد و چون ما یک همکاری قبلی نیز سال های 73 و 74 با یکدیگر داشتیم، از خدا خواستم و آن را پذیرفتم.
احمدی که نقش های کمدی موفقی را در تلویزیون بازی کرده است، در باره بازی در نمایش کمدی «دن کامیلو» توضیح داد: برای من این انتخاب فکر شده نبود. من با متن خوبی مواجه شدم و آن را پذیرفتم. می توانست این متن تراژدی باشد. برای من در ابتدا متن مهم است و بعد اینکه آیا نقش را دوست دارم و آیا توانایی ایفای آن نقش را دارم. من خیلی محاسبه شده دست به انتخاب نمی زنم.
او که ایدئولوژی درون متن برایش اهمیت زیادی دارد درباره نمایش «دن کامیلو» گفت: جهل و تعصب همیشه دغدغه من بوده است. دوست ندارم هیچ وقت متعصب یا جاهل باشم. این چیزی است که این روزها در جوامع زیاد دیده می شود.این موضوع در نمایشنامه برای من نقطه قوت آن بود. جهلی که پپونه دارد و تعصبی که دن کامیلو دارد و بر عکس. اینها باعث می شود اصل ماجرا که خوب بودن و خوب زیستن است را فراموش کنیم.
او ادامه داد: ما تا جهل را ریشه کن نکنیم جهان سومی می مانیم . حالا در هر جای جهان زندگی کنیم.
مهران احمدی با اشاره به اینکه خوشبختانه به دلیل ساختار نمایش، مخاطب در همان لایه اول این مفاهیم را از اثر برداشت می کند، گفت: این نمایشنامه مملو از افکار بلند، ستبر و عمیق است که به نظرم در اجرا به تماشاگران منتقل می شود. در این چند شب، من با مخاطبان زیادی رو به رو بوده ام که خیلی هم شاید اهل عمیق شدن نیستند، اما مفاهیم عمیق را دریافت کردند و این باعث خوشحالی من است. چون به هر حال بازیگر نیز در این ارتباط برقرار کردن سهمی دارم.